#wijbloggenglutenvrij: favoriete vakantiebestemming

Het is weer tijd voor #wijbloggenglutenvrij, met deze maand als thema: je favoriete vakantiebestemming.

Ik heb eigenlijk niet echt een vaste favoriete vakantiebestemming. Maar ik heb altijd wel een lijstje waaraan mijn vakantiebestemming moet voldoen:

  • Bij voorkeur zitten we in een appartement met keuken. Dit vanwege de kinderen: je ben flexibeler dan in een hotel en we hoeven niet buiten de deur te eten.
  • Ik zoek altijd even wat er in de buurt zit. Zijn er grote supermarkten in de buurt? Kunnen we eventueel buiten de deur eten? Deze info zoek ik op verschillende plekken:
    • http://www.glutenfreeroads.com Dit is een site en app gemaakt door Schär, je vind je glutenvrije restaurants en hotels en glutenvrije verkooppunten. Je vindt danvooral verkooppunten die Schär verkopen, maar omdat Schär zo groot is in Europa vind je ook veel. Daarnaast kun je lid worden en zelf adressen aandragen en recensies geven.
    • www.coeliakieforum.nl het coeliakieforum heeft een bluk aan informatie en ook een onderdeel over Vakanties en reizen.
    • Daarnaast zijn er tegenwoordig genoeg Facebook pagina’s waar je tegenwoordig van alles kan vragen en je altijd wel antwoord krijgt.
    • Op Twitter en Instagram sla ik tegenwoordig glutenvrije adresjes op, zodat ik deze altijd kan terugzoeken als ik het nodig heb.
  • Wat neem ik mee? Naar aanleiding van mijn studie hierboven schat ik in wat ik allemaal glutenvrij mee moet nemen. Daar zitten altijd een paar dozen crackers en rijstwafels (want lang houdbaar) in geval dat het helemaal mis loopt met de inkopen. Maar meestal neem ik 1 of 2 broden mee, pasta, en pak koekjes.

Ben je benieuwd naar de vakantietips van de andere bloggers? Deze doen deze maand mee:

glutenvrijemama.nl
deglutenvrijeman.nl
ikbenglutenvrij.nl
hetmeisjemetdevoedselallergie.nl
homeofcomfort.nl
koosglutenloos.nl
sophieglutenvrij.nl
doemijglutenvrij.nl
maakhetglutenvrij.nl
glutenvrijenwij.wordpress.com
glutenvrijhoorterbij.nl
glutenvrijkind.wordpress.com

Volg je me al op sociale media? —–> instagram.com/glutenvrijenwij facebook.com/glutenvrijenwij

Geef een reactie

