#wijbloggenglutenvrij: Glutenvrij in Nijmegen

Welkom terug op mijn blog: een nieuwe naam en een nieuwe look. Ik ben nog lang niet klaar maar het begin is er! Het is weer de 15e van de maand en weer tijd voor #wijbloggenglutenvrij. Met deze maand een leuk thema: Glutenvrij in je woonplaats. In dit geval is dat bij mij: Nijmegen.

Nu heeft Elize van storiesofacoeliac.nl al een uitgebreide blog met tips hierover geschreven: die vind je hier. Nu heb ik helaas niet bij alle adresjes gegeten maar ik deel graag bij welke ik graag kom. Het zijn restaurants waar ik zonder er over na te denken of extra te bellen heen ga, wat het uiteten gaan weer leuk maakt. Want dat kan soms zo tegenvallen al coeliakiepatiënt dus ik ben blij dat ik nu wat adresjes heb waar ik spontaan heen kan.

de ontmoeting glutenvrij nijmegen

Ten eerste mijn favoriet: de Ontmoeting. Dit een 100% glutenvrij restaurant en dus hier kan ik altijd spontaan heen. Het is een tapas restaurant en ik neem altijd de tapasproeverij omdat ik nooit goed kan kiezen van de kaart. Zoveel keuze ben je als coeliakiepatiënt niet meer gewend 😉 Bij de tapas proeverij krijg je 15 gerechtjes van de kaart in twee rondes uitgeserveerd en ik vind dat altijd erg leuk, de tafel vol met schaaltjes en bakjes waarbij je zonder zorgen het met elkaar uitwisselt. De kaart wisselt een paar keer per jaar dus als je net zoals ik er regelmatig komt eet je niet steeds hetzelfde. Daarnaast hebben ze ook erg lekkere brood vooraf, die je ook als mix mee naar huis kunt nemen! Ik ben de komende week jarig en een bezoek aan de Ontmoeting staat weer op de planning! Volg mijn instagram account als je daarvan op de hoogte wilt blijven: instagram.com/glutenvrijenwij
Adres: Graafseweg 27

Tweede adres is SUMO sushi. Ik ben dol op sushi en bij Sumo kan ik goed terecht. Op de kaart staan allerlei symbolen waaronder gluten logo waardoor het duidelijk is wat je wel of niet kan bestellen. Daarnaast krijg ik altijd een aparte bestellijst waardoor het voor de keuken duidelijk is welk gerecht glutenvrij moet zijn en deze worden dan ook altijd apart geserveerd van de bestellingen van mijn tafelgenoten. Ook hebben zij glutenvrije sojasaus.
Adres: Molenstraat 57

Het derde adres is pannenkoekenrestaurant het Hoogstraatje. In ons gezin heeft mijn dochtertje ook coeliakie. Als wij met onze kinderen uiteten gaan dan is dat altijd een pannenkoekenrestaurant: goede speelplek voor de kinderen, eten wat ze lekker vinden en je bent geen uren bezig. Bij het Hoogstraatje kun je makkelijk glutenvrije pannenkoeken bestellen. Je kunt van de voren bellen en dan maken ze vaak de glutenvrije beslag alvast, maar je kan ook spontaan komen en dan duurt het even maar nooit erg lang.
Adres: Hoogstraat 3

Ben je benieuwd naar andere glutenvrije tips en hotspots van andere glutenvrije bloggers? Deze doen deze maand mee:

deglutenvrijeman.nl
doemijglutenvrij.nl
glutenfreeamsterdam.com
glutenvrijemama.nl
glutenvrijhoorterbij.nl
glutenvrijmaaktmijblij. wordpress.com
glutenvrijnaarschool. wordpress.com

glutenvrijreizen.blogspot.nl
hetmeisjemetdevoedselallergie. nl
ikbenglutenvrij.nl
Leylafashion.nl
maakhetglutenvrij.nl
Piecesofevelien.blogspot.com
smaakvolglutenvrij.nl
Sophieglutenvrij.nl

3 gedachtes over “#wijbloggenglutenvrij: Glutenvrij in Nijmegen

  1. Pingback: Glutenvrij Eersel #wijbloggenglutenvrij - Smaakvol Glutenvrij

  2. Pingback: Glutenvrij in Soest | glutenvrij naar school

Geef een reactie

