#wijbloggenglutenvrij Dagje uit, neem je eten mee?

Na een lange pauze hier van mijn kant, weer eens tijd voor een blogje. Het is weer de 15e van de maand, tijd voor #wijbloggenglutenvrij dus een mooi moment om aan te haken.

Thema van deze maand is Dagje uit, neem je eten mee?

In ons geval is dat JA, wij nemen altijd eten mee. Je kan er tenslotte niet vanuit gaan dat er ergens iets glutenvrij is.

Al zijn er wel plekken waar we ondertussen ervaring hebben en weten dat er bijvoorbeeld glutenvrij friet en frikandellen te krijgen zijn en dan wordt er wel minder meegenomen. Goede ervaringen hebben wij bijvoorbeeld bij de Efteling en Toverland, het Dolfinarium.

Ik probeer wel van te voren goed onderzoek te doen naar wat ik qua glutenvrij kan verwachten waar we heen gaan. Dit op het coeliakieforum (ik gebruik dan de zoekfunctie, vaak hoef ik mijn vraag niet te stellen, er is al zoveel gedeeld), in verschillende glutenvrije/coeliakie facebook-groepen en gewoon ouderwets met google. Vaak heb ik dan een beeld of ik veel mee moet nemen of minder.

Wat neem ik sowieso wel altijd mee: dat zijn snacks, fruit en een broodtrommel met een boterham.Soms is dit dus meer omdat er niks glutenvrij is maar er gaat ook naar de Efteling altijd wel wat mee. Ik hoef sowieso geen bolderkar mee te nemen, ik probeer het altijd wel in een rugzak te krijgen, maakt het allemaal wel wat makkelijker.

Snacks die ik wel makkelijk vind om mee te nemen zijn:
– uitdeelzakjes met mini koekjes Outback Animals van Organ (ik koop ze altijd hier)
– de Pausa Ciok cakejes van Schär
– uitdeelzakjes met snoepjes van Goody Good Stuff
– repen van Eat Natural
– vaak kun je wel een zakje naturel chips ergens kopen, maar soms neem ik een zakje chips mee van huis, naturel of de beertjes van Pombär.

Ben je benieuwd naar wat anderen meenemen met een Dagje Uit? Deze glutenvrije bloggers doen deze maand mee:

smaakvolglutenvrij.nl
homeofcomfort.nl
doemijglutenvrij.nl
hetmeisjemetdevoedselallergie.nl
glutenvrijemama.nl
ikbenglutenvrij.nl
deglutenvrijeman.nl
glutenvrijkind.wordpress.com
koosglutenloos.nl
glutenvrijhoorterbij.nl

2 gedachtes over “#wijbloggenglutenvrij Dagje uit, neem je eten mee?

  1. Pingback: Dagje uit #wijbloggenglutenvrij - smaakvolglutenvrij.nl

  2. Pingback: Glutenvrije voorbereidingen voor dagje weg - Ik ben glutenvrijIk ben glutenvrij

Geef een reactie

