Glutenvrije High tea

Het is al even geleden maar ik wilde dit toch met jullie delen: in April organiseerde ik een glutenvrije high tbv mijn actie voor Alpe d’HuZes. Voor de high tea was het een uitdaging om zoveel mogelijk gesponsord te krijgen om een zo hoog mogelijke opbrengst te krijgen. Maar dat is meer dan gelukt, naast veel ingrediënten voor de high tea kon ik ook iedereen een goodiebag meegeven. Vandaag wil ik delen wat ik zoal gemaakt heb. Ik had twee gangen: een hartige gang met een soepje erbij en een zoete gang.

glutenvrije high tea (8)

De hartige gang bestond uit:

  • Sandwiches van het witte en bruin brood van Allergento. Belegd met pesto en kipfilet en anderen met komkommer en kruidenboter.
  • Wraps van Schär met roomkaas, ijsbergsla en gerookte zalm. Ik was erg tevreden hoe de wraps van Schär zich lieten oprollen, ze scheurden niet. (dit is me vaak met andere glutenvrije wraps wel gebeurt namelijk)
  • In stukken gesneden focaccia brood van Allergento
  • Rijstsnack’s van Peak’s Free From. Deze kende ik nog niet maar ze zijn erg lekker.
  • In mini soep kopjes serveerde ik een courgettesoep.

Toen zat iedereen alweer bijna vol en kwam de mega uitgebreide zoete gang:

glutenvrije high tea (1)

  • Ik kreeg via Best Partner lange vingers van Hanneforth. Daar moest ik natuurlijk tiramisu in een glaasje mee maken! Ik gebruikte het recept van Uit Pauline’s Keuken.
  • In andere glaasjes maakte ik mini trifles. Hiervoor gebruikte ik Crunchy Aardbei en Amandel van Peak’s Free From. Hiervan ging een laagje onderin het glaasje, daarop een laag yoghurt en daarboven op verse aardbeien.

glutenvrije high tea (10)

  • Ik had van verschillende bedrijven cake mixen gekregen: Chocolade en Vanille cake mix van Sam Mills via Best Partner, Citroen Cake mix van Peak’s Free From, en kant en klare cake van Conzensa. Verder kreeg ik van Schär Koekse en Kekse Mix C meelmix. Hier heb ik verschillende dingen mee gebakken en gemaakt:
  • Chocolade Muffins met stukjes chocolade erin
  • Vanillie Muffins
  • Cake in stukjes gesneden op een stokje
  • Chocolade cake
  • Brownies naar recept van Jeandrine. Deze waren zeer geslaagd!

glutenvrije high tea

  • Verder had ik ook veel koekjes erbij:
  • Choco chip koekjes van Schär. Ik had ook andere koekjes gekregen maar die zijn in de goodiebag meegegaan.
  • Kokosmakronen met en zonder chocola van Mrs Crimbles
  • Mini repen van Eat Natural

glutenvrije high tea

Van Sam Mills kreeg ik ook Amerikaanse Pannenkoekenmix: ik kon me niet inhouden en bakte een pannenkoeken taart!! Lekker met aardbeien erbij.

Verder had ik ook goedgevulde goodiebags. Naast spullen van Eat Natural, Mrs Crimbles, Schär en Sam Mills zaten daar ook leuke ansichtkaarten pakketjes van Unieke Postkaarten en Studio van Suus bij.

Het was heel veel werk, maar zo leuk om te doen! En niet onbelangrijk: met 12 gasten heb ik €175 opgehaald!

Mirjam van ikbenglutenvrij.nl was ook op mijn High Tea en schreef er een leuke blog over. Je dan deze hier lezen.

Ik wil hierbij nogmaals al mijn sponsoren en gasten heel hartelijk bedankt!

glutenvrije high tea

 

4 gedachtes over “Glutenvrije High tea

  1. Wat lekker om al dat moois weer voorbij te zien komen!

    Ik had helemaal niet door dat de cakes van zo veel verschillende cakemixen kwam. Als ik dat me had gerealiseerd, had ik misschien extra goed geproefd. (Al vind ik het recept met rijst- en ketanmeel nog altijd de lekkerste ;-))

    Like

Geef een reactie

