#decemberglutenvrij tot nu toe

#decemberglutenvrij

 

Decemberglutenvrij is al over de helft en gisteren was ik aan de beurt. Tijd voor een overzicht: waar heeft iedereen tot nu toe over geschreven?

1 december: ikbenglutenvrij.nl
Mirjam van ikbenglutenvrij.nl is ook organisator en initiatiefnemer van #decemberglutenvrij (en #wijbloggenglutenvrij) en mocht de spits afbijten. Zij schreef over haar Sintstress, deelde lekkere recepten (waar ze nog niet aan toegekomen was). Ik vond het leuk om te lezen dat ze de pepernoten bakt als haar dochter slaapt zodat deze denkt dat Piet echt glutenvrije pepernoten bakt. Voor mij een goede tip voor volgend jaar!

2 december: mainlymarlot.nl
I
n haar blog deelt Marlot haar recpet (en experiment) voor Sint schuimpjes. Erg leuk, eentje om te onthouden voor vorig jaar! Zeker omdat dit jaar maar weer bleek dat ze niet altijd glutenvrij zijn (zo had oma een zak gekocht zonder de verpakking te lezen…. 😦 )

3 decemeber: glutenvrijgenieten.nl
Paula schreef een mooie blog over glutenvrij als bindmiddel. Over hoe je zonder gluten toch voor binding kan zorgen: op een persoonlijke, maatschappelijke vlak. Mooi thema zo in deze decembermaand!

4 december: youngwildandglutenfree
Julie schrijft een grappig (en herkenbaar) verhaal over de kerstdiners bij familie en vrienden icm glutenintolerantie.

5 december: kookdewereldrond
Marloes deelt een lekker recept voor een gorgonzolasmeerseltje, ook nog lekker voor de aankomende kerstdagen en oud en nieuw!

6 december degezondekok.nl
In deze blog schrijft de Gezonde Kok over hoe je de feestmaand december kunt overleven zónder 3 kilo te zijn aangekomen.:) Die tips zijn altijd handig 😉

7 december: homeofcomfort.nl
Suzanna deelt haar recept voor heerlijk Red Velvet brownies. Ziet er echt heerlijk uit, ook weer een recept om te bewaren!

8 decemer: lekkerglutenvrij.nl
In haar blog kijkt Nicole terug op haar doelstelling als blogger en blikt vooruit op het nieuwe jaar 2016.

9 december: glutenvrijreizen.nl
Marjolien is professioneel rolstoeltenisser en reist daarvoor veel. Deze maand had ze het druk met een toernooi dus schrijft ze over haar (positieve) december eetervaringen in Londen tijdens het toernooi.

10 december: ikeetvrij.nl
In haar blog deelt Judith de dingen ze haar blij maken in december: haar nieuwe baan, het mooi weer, lichtjes, liefde en samen eten natuurlijk! Ook deelt ze een recept voor een bietensalade die mij erg lekker lijkt. Een keer proberen voor mezelf, verder geen bietenliefhebbers hier in huis 😉

11 decemeber: glutenvrijkookhoekje.nl
Renske omschrijft hoe het voorbreiden van het kerstmenu in haar familie gaat met gluten en lactoseintoleranties, en vegetariër en veel “lust ik nietjes”. Zij kiest voor makkelijk en simpel zodat je niet lang in de keuken staat en zodat het ook gezellig is aan tafel.

12 december: dayannefoodblog
Dayanne deelt een makkelijk glutenvrij recept voor borrelhapjes, glutenvrij omdat er slablaadjes worden gebruikt!

13 december: foodless.nl
Ontbijten met taart in december? Maar natuurlijk kan dat, Carlijn deelt een lekker recept voor een havermouttaart met blauwe bessen. Die gaan we zeker een keertje maken, lijkt op ontbijt muffins die ik wel eens maak. Altijd populair bij dochter (en mezelf) en weer eens wat anders dan brood.

14 december: laurienis.nl
Laurien omschrjft haar feestdagengevoel en hoe dat soms lastig is voor ons coeliaken. Je voelt je soms al snel lastig etc. Ik heken het dit jaar de keuze voor een feestje buiten de deur met oud en nieuw, vind het weer zo’n gedoe weer….

15 december: creatiefglutenvrij.nl
Anna deelt haar typisch Duits recept voor een Weckmann. Wij hebben koekvormpjes van zo’n poppetje dus ook dit recept gaat op de te-maken-lijst (die langzamerhand wel lang begint te worden ;))

16 december: glutenvrijeblog.nl
Denise deelt ook weer een recept dat op mijn te maken lijst staat: glutenvrije kerststol! Heerlijk lijkt me dat, heb de amandelspijs ook al in huis. Maar ik heb toch al mijn kerststol besteld bij Allergento… mocht ik tijd hebben om in alle rust dit recept te gaan uit proberen bakken we er toch een met de kerstdagen anders komt deze uit de vriezer 😉

17 december: glutenvrijhoorterbij.nl
Gerda deelt wat ze doet en eet met de kerstdagen en schrijft over de kerstmenu’s van de bloggers uit Glutenvrij magazine, waaronder ook mijn menu (die kun je hier teruglezen)!

18 december: ikzelf!
Gisteren was ik aan de beurt en je kon lezen over de kersteten stress op school. Ik heb het bericht inmiddels een kleine update gegeven want ik vond nog een leuke blog van ikbenglutenvrij hierover wat ik ook graag wilde delen.

19 december: yourdailyintake
En vandaag is Liliane aan de beurt om het vakje open te maken. Zij deelt feestelijke hapjes voor deze dagen: banaan pindakaas cupcakes en geitenkaasballetjes!

Zo, een mooie eerste overzicht van #decemberglutenvrij, leuk om alle thema’s zo achter elkaar te zien en om alle blogs weer een keertje te lezen. Aan het einde van deze #decemberglutenvrij maand zal ik dit lijstje updaten!

wil je geen update van me missen? volg me dan op facebook: facebook.com/mijnserendipity of instagram @mariet_jans

logo december glutenvrij is ontworpen door Bakers en Fakers.

Geef een reactie

